حرکت اروپا مالیات انگلیس پیروزی انتخابات

حرکت: اروپا مالیات انگلیس پیروزی انتخابات بین الملل انگلیس اتحادیه اروپا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل دولت آمریکا انگار عجله‌ای جهت قضاوت کردن راجع به عربستان ندارد

“مقامات آمریکایی می‌گویند دولت ترامپ منتظر مشخص شدن نتیجه های تحقیقات عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی است و به نظر می‌رسد این دولت عجله‌ای جهت تصمیم‌گیری در خ

دولت آمریکا انگار عجله‌ای جهت قضاوت کردن راجع به عربستان ندارد

دولت آمریکا انگار عجله ای جهت قضاوت کردن راجع به عربستان ندارد

عبارات مهم : پرونده

“مقامات آمریکایی می گویند دولت ترامپ منتظر مشخص شدن نتیجه های تحقیقات عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی است و به نظر می رسد این دولت عجله ای جهت تصمیم گیری در خصوص مجارات عربستان ندارد.”

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی شرایط فعلی دولت آمریکا درخصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و تصویر العمل هایی احتمالی دولت واشنگتن نسبت به این اقدام بی رحمانه عربستان را بررسی کرده و در این مطلب نوشته است: تنها تصویر العمل خاصی که دولت آمریکا تا کنون راجع به مجارات عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول نشان داده، از سوی مایک پامپئو، وزیر امرو خارجه آمریکا بوده که هفته گذشته اظهار کرد، دولت “در حال بررسی اعمال تحریم هایی علیه افرادی است که در این قتل شرکت داشته اند”.

پامپئو در گفت وگویی رادیویی گفت: احتمالا چند هفته وقت می برد تا مدارک کافی را جهت اعمال این تحریم ها به دست آوریم ولی به نظرم به این مدارک دست پیدا می کنیم.

دولت آمریکا انگار عجله‌ای جهت قضاوت کردن راجع به عربستان ندارد

مسئولان سعودی 18 نفر را که زیاد آنان ماموران امنیتی بوده اند، به اتهام دست داشتن در قتل خاشقجی طی مراجعه او به کنسولگری عربستان در استانبول در 2 اکتبر دستگیر کرده اند.

قانونگذاران هر دو حزب آمریکا خشم خود را از قتل وحشیانه خاشقجی ابراز کرده و بعضی از آنان خواستار تصویر العمل سختگیرانه آمریکا در قبال این اقدام شده است اند که گزینه هایی از توقف فروش تسلیحات و همکاری نظامی آمریکا با عربستان تا آخر دادن به مذاکرات بر سر توافق هسته ای غیرنظامی واشنگتن و ریاض را در بر میگیرد.

“مقامات آمریکایی می‌گویند دولت ترامپ منتظر مشخص شدن نتیجه های تحقیقات عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی است و به نظر می‌رسد این دولت عجله‌ای جهت تصمیم‌گیری در خ

برخی از این قانونگذاران نیز از دولت خواسته اند از پرونده قتل خاشقجی به عنوان اهرمی به منظور تحت فشار قرار دادن عربستان جهت آخر دادن به جنگ یمن و نزاع با قطر استفاده کند که از متحدان آمریکا در حوزه خلیج فارس است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی ماه گذشته میلادی و حتی پیش از اعتراف عربستان به قتل از پیش طراحی شده است جمال خاشقجی به وسیله مقامات این کشور و هماهنگی جهت ناپدید کردن جسد او، گفت: ادامه روند عادی تجاری (با عربستان) آخرین گزینه ما جهت تصویر العمل نسبت به ریاض است.

مقامات کنگره آمریکا تب تندی در خصوص مساله خاشقجی دارند ولی انتخابات میان دوره ای و عدم امکان برگزاری جلسات استماع راجع به تصمیمات و اطلاعات دولت راجع به عربستان طی تنفس کنگره، امکان نظارت هماهنگ بر این مساله را محدود کرده است.

دولت آمریکا انگار عجله‌ای جهت قضاوت کردن راجع به عربستان ندارد

در حالی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خواستار واقعیت در این پرونده شده است و گفته می شود آمریکا جهت تصویر العمل نسبت به سعودی ها همه گزینه ها را روی میز دارد، او بارها تاکید کرده که ادامه روند عادی تجارت با عربستان دقیقا همان تصمیمی است که در سر دارد. او در بیانات خود به اهمیت اقتصادی خریدهای تسلیحاتی سعودی ها از آمریکا، ثبات بازار بین المللی نفت و آنچه نقش کلیدی عربستان در پیشبرد اهداف آمریکا در خاورمیانه می داند، اشاره کرده است.

پامپئو می گوید: ترامپ کاملا روشن کرده که ما نه تنها روابط تجاری مهم، بلکه روابط استراتژیک وامنیت ملی مهمی هم با پادشاهی عربستان داریم و قصد داریم از فعال ماندن این روابط اطمینان حاصل کنیم.

“مقامات آمریکایی می‌گویند دولت ترامپ منتظر مشخص شدن نتیجه های تحقیقات عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی است و به نظر می‌رسد این دولت عجله‌ای جهت تصمیم‌گیری در خ

پامپئو اظهار کرده که نسخه سعودی یا ترکیه ای اتفاقات پیش آمده آمریکا را محدود نمی کند و واشنگتن اطلاات خود را در این باره به دست خواهد آورد و جمع بندی خود را از آن خواهد داشت. یکی از مقامات آمریکا می گوید، پامپئو سعودی ها را سخت تحت فشار گذاشته تا به سرعت تحقیقات خود را راجع به قتل خاشقجی تکمیل کنند و در گفت وگویش با ملک سلمان و ولیعهد سعودی بر لزوم شفافیت کامل در این تحقیقات تاکید کرده است.

این مقام آمریکایی می گوید: از سعودی ها انتظار داریم چیزی را ارائه دهند که به آنچه همه ما می دانیم نزدیک باشد. امکان زیادی جهت عوض کردن این اطلاعات وجود ندارد.

دولت آمریکا انگار عجله‌ای جهت قضاوت کردن راجع به عربستان ندارد

سوال راجع به “چیزی که همه ما می دانیم” مساله کلیدی هست. عربستان به روشنی دست داشتن مقامات عالی رتبه در قتل خاشقجی را تکذیب کرده است ولی مقامات فعلی و سابق آمریکایی و تقریبا تمام کارشناسان خارجی در مساله عربستان تاکید دارند که برنامه ریزی و قتل این روزنامه نگار منتقد که در تبعید خودخواسته در آمریکا به سر می بُرد، بدون آگاهی و تایید محمد بن سلمان، ولیعهد قدرتمند سعودی ممکن نبوده است.

به رغم خصومت آشنا شده است بن سلمان علیه خاشقجی، کنترل مطلق او بر پرسشها ریز و درشت در داخل عربستان و این حقیقت که بسیاری از افراد دستگیر شده است در این پرونده ماموران امنیتی اس هستند که جهت رهبری عربستان کار می کنند، آینده نگری نمی شود که مقامات سعودی بن سلمان را در این پرونده درگیر کنند.

ترکیه که محمد بن سلمان را رقیب رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه جهت تسلط بر دنیا اسلام می داند، مستقیما این ولیعهد سعودی را متهم این پرونده دانسته هست. اردوغان در ستون یادداشت واشنگتن پست که روز جمعه منتشر شد، نوشت: چه کسی دستور قتل این روح مهربان را داده است؟ ما می دانیم که دستور قتل خاشقجی از سوی عالی ترین رده های دولتی عربستان صادر شده است است.

اردوغان در این مطلب با اشاره به اینکه دولتش “مدارکی که به دست آورده را در اختیار دوستان و متحدانش از جمله آمریکا قرار داده”، افزود: به نظر می رسد بعضی امیدوارند که این “مشکل” به مرور وقت محو شود.

این مدارک مشمول بر یک صدای ضبط شده است در وقت این قتل در داخل کنسولگری عربستان است که ترکیه ای ها طی دیدار جینا هاسپل، مدیر سیا از ترکیه، آن را برایش پخش کرده اند.

دولت به هر نتیجه ای که برسد، بازگرداندن روابط نزدیک میان آمریکا و عربستان با متهم دانستن ولیعهد ریاض جهت قتل خاشقجی سخت خواهد بود.

یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان هفته گذشته در صحبت خود در واشنگتن در شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی شدیدا تاکید کرد که آنچه “اهریمن سازی” عربستان می داند، پیامدهایی خواهد داشت.

ترکی الفیصل، پسر پادشاه سابق عربستان و پسرعموی ولیعهد فعلی رییس سابق نهاد اطلاعاتی عربستان و سفیر آمریکا و بحرین بوده و وقت هم روابط نزدیکی با خاشقجی داشته هست. او که به عنوان یکی از ستون های شاخه میانه روتر خاندان سلطنتی با دیدگاهی بین المللی تر آشنا می شود، هفته گذشته ادعاهای مطرح شده است راجع به به حاشیه راندن محمد بن سلمان را تکذیب کرد. ترکی الفیصل در این باره گفت: هر چه انتقادات از ولیعهد زیاد باشد، نشان دهنده محبوبیت زیاد او در عربستان است.

او همچنین اظهار کرد، اتحاد آمریکا و عربستان ثبات بازار نفت را حفظ و با تروریسم مبارزه کرده هست. به گفته او، “ستون” همکاری دو کشور هم اکنون “دچار چالش” شده است هست. او در عین حال هشدار داد: اهمیت عربستان تغییری نکرده و این کشور مرکز دنیا اسلام است.

فیصل در بیاناتش ادامه داد: ساکنان منزل های شیشه ای نباید سنگ پرتاب کنند. کشورهایی که بی گناهان را زندانی و شکنجه کرده اند و جنگی را به راه انداخته اند که هزاران نفر در آن ها بر مبنای اطلاعات ساختگی کشته شده است اند، باید در واکنش‌ها با دیگران فروتن باشند.

او در این صحبت های به روشنی به سیاست مبارزه با تروریسم آمریکا و حمله واشنگتن به عراق اشاره داشته هست. به گفته او معیارهای دوگانه ای در قضاوت واکنش‌ها عربستان به کار گرفته می شود. ترکی فیصل می گوید: فلسطینیان بی گناه هر روز به وسیله ارتش اسرائیل کشته می شوند ولی هنوز چنین هیجان رسانه ای و درخواست جهت اجرای عدالت را در خصوص مجرمان و افرادی که دستور قتل کودکان را صادر کرده اند، شاهد نیستیم.

این جنجال در حالی به وجود آمده است که دولت آمریکا از روز دوشنبه تحریم های نفتی خود را جهت منع بین المللی خرید نفت از کشور عزیزمان ایران اجرایی می کند. کشورهایی که مطابق با این تحریم ها واکنش‌ها خواهند کرد باید نقت خود را از کشورهای دیگر تامین کنند و دولت آمریکا جهت تامین این ملزومات نفتی بر زیاد کردن تولید نفت عربستان جهت پر کردن خلاء کم کردن حضور بازار کشور عزیزمان ایران و جلوگیری از زیاد کردن بهای نفت در این برهه حساس حساب کرده است.

به نظر می رسد درخواست آمریکا جهت آتش بس و مذاکره راجع به مساله یمن تاثیر چندانی نداشته لیکن ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی ها حمله تازه ای به فرودگاه بین المللی صنعا داشته و به بندر حدیده که مسیر حیاتی جهت ورود امدادهای بشردوستانه به یمن است نیز حمله کرده اند.

ترامپ ماه مه سال گذشته میلادی و در جریان سفرش به ریاض اعلام کرد به توافقی 110 میلیارد دلاری جهت فروش تسلیحات به عربستان دست پیدا کرده که البته توافق های به دست آمده در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا نیز مشمول این مبلغ می شود.

از وقت شروع به کار دولت فعلی آمریکا تا کنون، قراردادهایی که میان ریاض و واشنگتن نهایی شده است اند، حدودا به ارزش 14.5 ملیارد دلار هستند که قرارداد فروش هلیکوپترهای شنوک، توافق آموزش های نظامی و هفت میلیارد دلار جهت تسلیحات هدایت شونده دقیق نیز از جمله آن هستند؛ تسلیحاتی که با مخالفت هایی از سوی هر دو حزب آمریکا جهت استفاده آن ها در یمن روبه رو شده است اند.

بزرگ ترین پیشنهاد فروش ولی در بسته این خریدها، قرارداد 15 میلیارد دلاری خرید آتشبارهای سامانه دفاع موشکی تاد است که همچنان در مرحله مذاکرات قرار دارد. عربستان به طور علنی اعلام کرده است که در عین حال با روسیه نیز جهت خرید سامانه دفاع موشکی این کشور در حال مذاکره هست؛ اقدامی که ممکن است تحریم های آمریکا علیه کشورهای خریدار تسلیحات پیشرفته روسیه را در پی داشته باشد.

فروش های دفاعی پیش از نهایی شدن باید نخست تایید “غیررسمی” روسا و اعضای ناظر عالی رتبه کمیته امور خارجی سنا و مجلس نمایندگان را داشته باشد و بعد از آن کنگره به طور رسمی از فروش پیشنهاد شده است “مطلع” می شود و 30 روز وقت دارد تا با رای اکثریت اعضا با آن مخالفت کند؛ اقدامی که می تواند با حق وتوی رییس جمهور روبه رو شود.

در حال حاضر هیچ یک از پیشنهادهای فروش تسلیحات به عربستان جهت بازبینی رسمی به کنگره ارائه نشده و پنج مورد از پیشنهادهایی که تایید غیررسمی دریافت کرده اند نیز تحت تعلیق نامحدود اقلیت های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارند.

واژه های کلیدی: پرونده | آمریکا | عربستان | واشنگتن | سعودی ها | عربستان | آمریکایی | پرونده قتل | واشنگتن پست | مقام آمریکایی | مقامات آمریکا

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه