حرکت اروپا مالیات انگلیس پیروزی انتخابات

حرکت: اروپا مالیات انگلیس پیروزی انتخابات بین الملل انگلیس اتحادیه اروپا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی « مائده هژبری» ترند اول توئیتر فارسی شد

او دختری است 17 – 18 ساله که تصویرهای رقص خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذاشت و در فیلم پخش شده است به گریه افتاده و پخش گریه او در فیلم اعترافات، باعث تصو

« مائده هژبری» ترند اول توئیتر فارسی شد

« مائده هژبری» ترند اول توئیتر فارسی شد

عبارات مهم : تصویر

توئیتر فارسی روز گذشته تحت تاثیر پخش مستند حاوی اعترافات مائده هژبری بود.

او دختری است 17 – 18 ساله که تصویرهای رقص خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذاشت و در فیلم پخش شده است به گریه افتاده و پخش گریه او در فیلم اعترافات، باعث تصویر العمل هایی بسیاری شده است هست؛ تا حدی که تبدیل به ترند اول توئیتر شده است است.

« مائده هژبری» ترند اول توئیتر فارسی شد

ماجرا از مستندی شروع شده است است که شبکه اول سیما با قصد آسیب شناسی پخش کرده هست. در این مستند به مسئله شاخ های اینستاگرام، سبک زندگی و روابط آنها می پردازد. سازنده این فیلم تلاش می کند با استفاده از مصاحبه های کوتاهی با این افراد و همچنین مصاحبه با کارشناسان، اطلاعاتی اطراف این عنوان بدهد و تلاشی جهت آسیب شناسی رفتارهای کابران اینترنت می کند.

سازنده این مستند تلاش کرده با سوالاتی در مورد نحوه کسب درآمد از فعالیت در اینترنت و تعداد فالورهای آنها، اطلاعاتی اطراف نوع فعالیت ارائه کند. توصیه جالب توجه در بین این پرسش ها، سوالی در مورد امنیت فعالیت در اینترنت بود. به نظر می رسید سازنده این مستند به دنبال کشف مواردی از قبیل آزارهای جنسی به واسطه فعالیت در اینستاگرام است.

او دختری است 17 – 18 ساله که تصویرهای رقص خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذاشت و در فیلم پخش شده است به گریه افتاده و پخش گریه او در فیلم اعترافات، باعث تصو

** رفتارهای شخصی

در پی پخش این مستند در سیما و نحوه ورود آن به این موضوع، مسئله با تصویر العمل هایی متعددی از سوی بازدیدکنندگان اینترنت مواجه شد. انتقادهای بازدیدکنندگان توئیتر فارسی از پخش این مستند به قدری جدی می شود که نام «مائده هژبری» یکی از افرادی که در این مستند به سراغ او رفتند، به ترند اول توئیتر تبدیل شده است هست. سوژه مهم مورد نقد بازدیدکنندگان توئیتر فارسی، ورود به حیطه پرسشها شخصی افراد ازنگاه آنهاست. استدلال مهم این منتقدان این است که فعالیت در اینترنت جنبه شخصی دارد و جهت جامعه آسیبی ندارد.

**قهرمان سازی یا محکوم سازی

در حالی که جامعه ایرانی مبتلا به آسیب های اجتماعی فراوانی است که هر کدام مسئله ای اساسی و قابل تامل هست، پرداختن غیرحرفه ای به بعضی مسائل، بیش از آن که موجب آگاهی بخشی باشد، از یک سو موجب ایجاد نارضایتی در بین افکار عمومی و از سوی دیگر باعث نقض غرض هست. اگر سازندگان این مستند به دنبال تخطئه اقدام افرادی مثل این دختر نوجوان بودند، حالا نتیجه این شده است که ده ها و شاید صدها هزار نفر از کسانی که اسم او را نشنیده بودند، امروز به جستجو و تماشای ویدئوهای رقص او پرداخته اند و از سوی دیگر رویکرد اشتباه مدیران شرکت این دختر رقصنده را نزد بسیاری به یک صورت قهرمان و مظلوم بدل کرده است.

« مائده هژبری» ترند اول توئیتر فارسی شد

** زائری، لرزش کمر و لغزش قلم

حجت الاسلام محمدرضا زائری روحانی و کارشناس فرهنگی اجتماعی نیز نقد خود را به این مستند در پیج اینستاگرام خود این گونه نوشته است: قرن ها ادبیات اباحی و جنسی آیا چیزی از اقتدار و صلابت فکر دینی کاست؟ غالب شعرا هزلیات دارند و غالب تصویرگران نقش هایی که قابل نشر نیست! قرن ها مردم رقصیدند و برهنه شدند و رفتند و آمدند، ولی دین آسیبی ندید! آیا بزرگان مدعی این توصیه راحت و کوچک را نمی فهمند؟ آنچه دین و ایمان را متلاشی و نظام را نابود می کند لرزش کمر دختری نوجوان نیست، لغزش قلم قاضی کهنسال است!

**نمی شود هر کاری را به نام مبارزه با آسیب ها توجیه کنیم

او دختری است 17 – 18 ساله که تصویرهای رقص خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذاشت و در فیلم پخش شده است به گریه افتاده و پخش گریه او در فیلم اعترافات، باعث تصو

عباس عبدی، تحلیل گر پرسشها اجتماعی در گفت و گو با ایرناپلاس در رابطه با مستند پخش شده است از صداوسیما و پرداختن به آسیب های اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … گفت: اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … مثل هر پدیده دیگر آثار مثبت و منفی، آموزنده و آسیب زشت دارند. نه تنها اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بلکه رسانه های دیگر مثل تلویزیون هم همین طورند، جهت نمونه از تصویر العمل هایی مردم می فهمیم همین برنامه ای که تلویزیون تولید و پخش کرده چه آسیب هایی زیانباری که پدید نیاورده است.

وی با بیان این که وجود آسیب مختص اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … نیست و هر پدیده دیگری هم منافع و هم آسیب دارد، اضافه کرد: مسئله مهم این است که چگونه ما می توانیم این آسیب ها را کم کنیم؟ انگیزه ما جهت کم کردن این آسیب ها به خودی خود علت نمی شود که ما هر کاری را به نام مبارزه با آسیب های اجتماعی انجام دهیم و توجیه کنیم.

**این رفتارها مسئله را حل نمی کند، شدت یافتن می کند

« مائده هژبری» ترند اول توئیتر فارسی شد

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای در پاسخ به سوالی در مورد اثرات پخش این مستند در فضای اجتماعی توضیح داد: هر عملی در چارچوب خودش مورد ارزیابی قرار می گیرد. نیت صداوسیما یا هر کس دیگری توجیه کننده اعمال ارزش نیست. کسی که چنین مستندی را پخش کرده باید مسئولیت اثرات سوء عملش را بپذیرد. این برخوردها و دستگیری ها و تواب سازی ها فایده ای ندارد. این رفتارها نه تنها مسئله را حل نمی کند، بلکه شدت یافتن می کند. این که یک نفر را در تلویزیون بیاوریم و گریه کند، آثار مخرب روانی دارد و همه خواهند گفت آیا دزدها و اختلاس گرها را نمی آورید؟ این عمل هنگامی که نتوانسته هیچ احساس همدلی ای در مخاطب ایجاد کند و بر تصویر در اکثر مخاطبان احساس شدید منفی بوجود آورده، نشان می دهد که تهیه کنندگان این برنامه ها چقدر از واقعیت اجتماعی و نیز کارکرد اینترنت پرت هستند و ارتباط سالم و موثری با جامعه ندارند.

عبدی در مورد رابطه صداوسیما و مخاطبان نیز چنین اضافه کرد: صداوسیما سالهای بسیار زیادی انحصاری عمل کرده و ظهور اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … این شاخصه انحصار را از آن سلب کرده هست. ولی صداوسیما نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد، در نتیحه جهت تخریب آنها گام برمی دارد و به علت آشنا نبودن با جایگاه این شبکه ها متوجه نیست که رفتارش منجر به تقویت آنها و تضعیف خودش می شود. عالی ترین کار جهت صداوسیما این است که دست از دشمنی با رسانه هایی که رقیبش شده است اند، بردارد و با پذیرش این واقعیت وارد مسابقه منصفانه و سازنده شود تا بتواند واکنش‌ها و برنامه های خود و آنها را اصلاح کند. این رسانه تا هنگامی که رسانه های دیگر را به رسمیت نشناسد و تلاش جهت از بین بردن آنها می کند، جز شکست و ناامیدی نصیبش نخواهد شد.

**شکستن شاخ ها یا ایجاد کمپین رقص؟

اگر قرار بوده با این مستند شاخ های اینستاگرام را بشکنند، ولی نتیجه کمپین سازی رقص بوده و بسیاری به اشتراک گذاری تصویر رقص خود با هشتگ های مرتبط پرداخته اند. ظاهرا بعضی متولیان متوجه نیستند که جامعه عوض کردن کرده و اگر اندکی غلط عمل کنند، نتیجه های معکوس می گیرند. کار به جایی رسیده که شهاب اسفندیاری، مدیر دانشکده صداوسیما نیز به غیراخلاقی و غیرحرفه ای بودن و هزینه سنگین این فیلم اذعان کرده است.

اکنون پرسش اینجاست که آیا مسوولان صداوسیما که خود را مسئول ترویج اخلاق و سالم سازی فضای جامعه می دانند، چه توضیحی راجع به آثار و نتیجه های این اقدام دارند و آیا کسی در این زمینه پاسخگو خواهد بود؟ و توصیه دیگر آن که آیا این آخرین ناشیگری در این سطح در صداوسیما خواهد بود؟

ایرنا

واژه های کلیدی: تصویر | مستند | تلگرام | رسانه ای | رسانه ها | اینترنت | صداوسیما | اینستاگرام | آسیب های اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه